בחינה ארגונית בעיריית גבעתיים אגף רישוי, פיקוח, שימור ומבנים מסוכנים – מינהל הנדסה לאור הביקוש להסדרת תהליכים ובחינת היקפי כוח האדם ע"י הנהלת האגף, עלה הצורך לבחון את פעילות האגף ותהליכי הליבה המבוצעים, לגבש המלצות לשיפור ולהעריך את היקף כ"א הנדרש. מטרת הפרויקט היא בחינת פעילות האגף במצב הקיים, גיבוש המלצות לשיפור בהיבטי תפיסת הפעלה, מבנה ארגוני ותהליכי עבודה ובניית מודל תקינה להערכת כ"א הנדרש לעמידה בהיקפי העבודה. מה נעשה? לצורך בחינה ארגונית והבנה מעמיקה של התפקידים והארגון נערך אבחון עומק עם מנהלים ועובדים באגף, חלוקה לקבוצות מיקוד בעזרתן בוצע ניתוח פערים וצרכים במצב הקיים Gap analysis, בחינת הזדמנויות ,גובשו הצעות ערך ליישום Value Propositions ומיפוי זרימת ערך Value Stream Mapping לתהליכים מומלצים. בהמשך נעשה שימוש במודל AHP לבחינת עומסים ונערכו תצפיות באגף לצורך מדידה ובקרה של משכי זמן למשימות ותהליכים. נערך איסוף וניתוח נתונים מהמערכות ובוצעה הערכת נפחי פעילות ותדירות משימות. לאחר מכן נקבע מדד להשוואה ע"י בנצ'מרק Benchmark ולבסוף בוצע חישוב תקינה על ידי ניתוח פעילות ועומסים . התוצאה: גיבוש המלצות לייעול בהיבטי תפיסת הפעלה שיפור תהליכי עבודה למשימות האגף בניית מבנה ארגוני מיטבי המתאים לאופן הפעילות באגף בניית מודל תקינה אופטימלי למחלקות האגף
ניהול וליווי יוזמות אסטרטגיות בחטיבה העסקית בנק דיסקונט
הבנק מציע ללקוחותיו שירותים בנקאיים מקיפים בכל תחומי הפעילות הפיננסית באמצעות רשת של כ- 100 סניפים הפרוסים ברחבי הארץ וכן באמצעות שירותי בנקאות ישירה. דיסקונט שם לנגד עיניו להוביל בהיבטי שירות מותאם לכלל לקוחותיו תוך הסתכלות על מנעד צרכי הלקוחות 360
מטרת הפרויקט- היא ניהול וליווי תהליכי שינוי אסטרטגיים עבור הקצאת משאבים והתייעלות פיננסית תוך מתן שירות מותאם ללקוח
שיטות עבודה-
נערכו סדנאות VSM לצורך טיוב תהליכי עבודה באגף נדלן.
נעשה שימוש במטריצת RACI לטובת הגדרות תפקיד ותחומי אחריות לבעלי תפקידים באגפים השונים בחטיבה העסקית.
בוצע תהליך היררכיה אנליטית AHP והשוואת פרמטרים בזוגות לצורך מיפוי ובחינת עומסים.
ניהול שינוי Change management להובלת תהליכי מחשוב ויצירת תכולות עבודה WBS לבעלי תפקידים גדולים.
ליווי מנהלים למעבר מניהול ריכוזי לניהול מבוזר Decentralized Management.
נערכה בחינת הצעות ערך ליישום ב"מודל עוצמת ערך ישימות".
נעשה גיבוש שגרות ניהול ובקרה לבחינה ודיוק שוטפים של תהליכי השינוי האסטרטגי.
לבסוף נעשתה בניית דשבורד ייעודי לאחזקה ובקרה שוטפת של ניהול השינוי באגף המסחרי.
תוצאות הפרויקט -
טרנספורמציה דיגיטלית לעבודה שוטפת במערכת לניהול משימות באופן מקוון
אופטימיזציה של טיפול בתכולות תפעוליות - העברת תכולות תפעוליות לטיפול בידי גורם ייעודי ופינוי מרכזי עסקים לייזום עסקי
הטמעה ויישום של מודל דפני לניהול מערכי הכשרה לשיפור מקצועיות העובדים והעלאת רמת השירות בחטיבה העסקית
שינוי תפיסת הפעלה לעבודה תחת הגדרות תפקיד ונהלי עבודה לבעלי התפקידים השונים
רקע
חברת "תדיראן פתרונות אנרגיה" הינה איחוד של 2 החברות "אביאם" ו"טנסור", שהינן חברות בנות של קבוצת תדיראן.
החברה מתמחה במערכות אל-פסק ואגירה, בעלת שוק לקוחות מגוון (פרטיים, מסחריים וחברות ענק) ומספקת מוצרים איכותיים לצד שירות זמין ומהיר.
לאור התפתחות תחום האגירה וצפי בגידול נרחב בהיקף הפעילות של החברה, בוצע פרויקט מקיף שכלל אבחון תפעולי וארגוני של שתי החברות טרום שלב האיחוד (כולל ראיונות), פוטנציאל לשיפור, הזדמנויות קיימות, בחינת מערכי והתפעול, המכירה, השירות והמבנה הארגוני והתאמתם לתמיכה בצמיחת החברה,
על בסיס אבחון זה, גובשה תכנית עבודה פרטנית ליישום המלצות האבחון בתחומים הבאים:
מערך המכירות.
שירות לקוחות.
תחום התפעול – קטלוג, רכש, אחסנה.
תחום שרשרת האספקה, תפ"י ופרויקטים.
תכנית זו יושמה הלכה למעשה במהלך מספר חודשים והביאה להתייעלות ניכרת בתהליכי העבודה של החברה בתחומים שפורטו לעיל.
מטרות הפרויקט
מטרות הפרויקט כפי שהוגדרו ביציאה לדרך:
מיפוי מוקדי שיפור והתייעלות בכלל התחומים.
גיבוש תכנית עבודה לתמיכה באיחוד הצפוי של שתי החברות ובגידול החזוי בהיקף הפעילות.
המצב הקיים בתחילת הפרויקט
מערך המכירות –
ממוקד בתחומי אל פסק (חוסר בתחומי אגירה ו- טעינת רכבים).
מערך המכירות עוסק רבות בנושאי רכש ומלאי, קידום אספקות במקום להתמקד בהגדלת היקף המכירה.
מערכות Priority נפרדות לאביאם טנסור וקושי באגרגציה של נתונים.
שירות הלקוחות –
מערך שירות נפרד ל"אביאם" ול"טנסור".
היעדר קיום מדדי בקרה ומעקב.
תחום התפעול –
מערך התפעול אינו מותאם לתמיכה בגידול המכירות הצפוי :
חוסר בגוף ש.א חזק
חוסר בגוף תפ"י
תהליכי עבודה לא אופטימלים
חוסר במדדים תפעוליים
חוסר בשגרות עבודה
מערך רכש עצמאי ללא חיבור לקבוצה והשגת היתרון לגודל .
מלאי החלפים אינו מנוהל,
מהלך הפרויקט
ביצוע אבחון מקיף בכל אחד מהתחומים הנ"ל, שכלל:
קיום ראיונות עם גורמים רלוונטיים.
קבלת דו"חות ונתונים.
לימוד והכרת תהליכי עבודה בכלל התחומים.
מיפוי פערים עיקריים במצב הקיים Gap Analysis.
על בסיס ממצאי האבחון, גובשה תכנית עבודה מפורטת שכללה את השלבים העיקריים הבאים:
הסדרת מערך המכירות.
מיסוד מערך שירות לקוחות מאוחד.
ארגון מחדש של מערך אחסנת החלפים ועיתוד המלאי
הקמת גוף שרשרת אספקה ומחלקת תפ"י
הסדרה והגדרה מחודשת של תהליכי הזמנה לאספקה .
אתגרים בביצוע הפרויקט
התנהלות "אביאם" ו- "טנסור" כחברות נפרדות (מערכות מידע נפרדות, מלאי נפרד, התנהלות כספית נפרדת וכו'), מה שמנע יישום חלק מההמלצות עד לביצוע איחוד מלא.
רתימת אנשי הארגון לעבודה משותפת, לאור עומס העבודה הקיים ובפרט לאור התעצמות היקף הפעילות והפעילות לאיחוד 2 החברות.
הטמעת תרבות ארגונית של רישום, בקרה ודיווח בתהליכים חדשים
תפוקות עיקריות
מערך המכירות –
איחוד פונקציות המכירה של "אביאם" ו"טנסור" תחת אותם תחומים.
הוספת פונקציה חדשה לטיפול במכירת מערכות אגירה וטעינת רכבים.
הגדרת מנהל סגמנט כמנהל מוצר.
שירות הלקוחות –
הקמת מערך שירות אחוד ל- 2 החברות והגדרת מבנה ארגוני והגדרות תפקידים .
הגדרה, פיתוח והטמעה של 4 מדדי בקרה ומעקב.
איחוד מערכות פריוריטי
תחום התפעול –
מיסוד מחסן ערכות המכילות חלפים למול מערכת מוגדרת, לטובת קיצור וייעול תהליך משיכת החלפים ע"י הטכנאי.
מיסוד תהליך חדש למשיכת חלפים, בהפרדה לחלפים מהמחסן המרכזי, ממחסן החלפים ולחלפים כלליים שאינם מנוהלי מלאי.
הגדרת תהליך קטלוג חדש כולל התראות במערכת המידע.
תפ"י ופרויקטים
הגדרת ואיוש פונקציית מנהל תפ"י לחברה.
הגדרת תהליך סדור של ניהול הזמנה עד לשלב האספקה, כולל בעלי תפקידים ותחומי אחריות (מנהל תפ"י, קניין רכש, ייבוא).
לסיכום
פרויקט זה, שארך כ- 8 חודשים משלב האבחון ועד לשלב היישום, היווה מצד אחד אתגר מעצם ביצועו תוך כדי תהליך איחוד החברות לחברה אחת, ומצד שני הזדמנות להטמעת תהליכים חדשים תוך ניצול איחוד זה.
יישום ההמלצות הביא ברובו תפוקות ושיפורים מיידים, הן בתהליכי העבודה והן בתפיסת הארגון ע"י ההנהלה הבכירה בקבוצת תדיראן.
חברת שנפ מצברים העבירה את פעילות ייצור המצברים לקבלן משנה וכיום עוסקת בפיתוח, ייבוא והפצה של מצברים. החברה מעוניינת לבצע רה-ארגון של מערכי הייצור ולהפכם למרלו"ג אופטימלי לפי הצרכים החדשים ולהתכנס לכ-7 דונם בלבד הנמצאים בבעלותה. רוב הסחורה מגיעה במכולות ע"י אוניות העוגנות בנמל חיפה. אוניות אלו מגיעות ממגוון ספקים בעולם. במקרה הצורך מגיעות כמויות קטנות של סחורה דרך נתיב אווירי ונוחתות בנמל התעופה. שיטת האחסון הקיימת בסניף נתניה הינה שיטת אחסון במערומים (BULK). כלל המשטחים המגיעים מכילים כמה עשרות מצברים ומאוחסנים במערומים לגובה (הגבלת הגובה נובעת ממשקל רב ומגבלת גובה במחסנים) שיטת האחסון מבוססת FIFO. בנוסף נאספים נתונים פונקציונליים על המצברים במשטח. תוצאות: התכנסות כלל הפונקציות לתוך השטח הנדרש. מתן מענה מלא לכלל סוגי הפריטים על בסיס איתורים. בחלק קטן מאוד מהמצברים ניתן מענה ל-94% מכמות המשטחים לשיא. יתרות אזורים שנשארו פנויים לאחסנה ולנושאים בלתי צפויים. מתן מענה ידידותי ללקוח מזדמן שנכנס לאזור התיקונים באתר.
המפעל הוותיק התרחב "טלאי על טלאי". העתקת המפעל יוצרת הזדמנות משמעותית להתייעלות ושדרוג. תכנון מחדש יכול לשפר את זרימת החומר )Flow )ואת פריון המפעל, באמצעות אבחון ותוכנית התייעלות לתהליך הייצור, ההרכבה והאחסון במפעל החדש. רכישת מכונת שיוף חדשה ופינוי שני עובדים לעבודות "קדם חומר": הכנת כל הדרוש לקראת הגעת החומר לעמדת העבודה. הטמעת עקרונות תהליכי 'ייצור רזה': Manufacturing Lean במחלקת ההרכבות, וביטול פעולות שאין בהן הוספת ערך. חיסכון של 455,000 ₪ בעקבות החלפת מכונת השיוף. גידול בתפוקה: עלייה של %25 בתפוקה במחלקת ההרכבות בעקבות הטמעת עקרונות Lean. מדד שיפור תפעולי: שיפור של %50 ביחידות ייצור לכל משרת עובד, עם יישום סך הצעות הייעול ברצפת הייצור.
אסטרטגיה תפעולית כוללת אבחון כולל של מערך התפעול של כלל תעש כולל יישום והטמעת תהליכים במערך שרשרת האספקה, הלוגסיטיקה, האחזקה, רכש, אבטחת איכות ועוד ויישום תוכנית הבראה והתייעלות כוללת לתעש. הסתכלות ובחינת המבנה הארגוני.בחינת ממשקים והגדרות תפקידים וניתוח עיסוקים של כלל הגופים והאגפים בארגון, כולל מפעלים בצפון, במרכז ובדרום. ניתוח תהליכים בייצור ובתפעול. ניהול ביצועים וייצור, ניתוח כדאיות . ליווי בסדנאות והדרכות למנהלים ולבכירים. הטמעת שגרות ניהול ושיפור, תהליכי עבודה, שימוש בכלי לין, לוחות בקרה, SUM MEETING, הכשרת מובילי לין וביצוע OJT הטמעת תרבות ניהול רזה כוללת, כולל כלים, מובילים, אירועים, שיטות בקרה ומדידה, התאמת הכלים לארגון ועוד הגדלת תפוקות בארגון, שיפור מדדי יעילות,שימוש בכלי לין בכל הארגון,טיפול ברווחיות ואפקטיביות,התאמת הכלים לארגון והפיכת הכלים לתרבות. הגדרה ויישום מערך התוב בכלל יחידות הארגון.בוצע אפיון מערכת מידע הגדרת דרישות וכלים כולל הגדרת כלי BI ייעודיים של יחידת ניהול פרויקטים מרכזית בחברה ומערך התפעול כולל נהלים, סיוע מטה ליחידות, תמיכת הפרויקט את שרשרת האספקה והתפעול והגדרת רמות שירות שונות. בחינה של יחידת ניהול השירות והמשאבים המשותפים בארגונים והגדרת SLA עבור כלל השירותים השונים (בינוי, ייזום פרויקטים, אחזקה, אחזקת מבנים, תכנון ופרוגרמת של מבנים וכו') הוגדר מוקד תקלות ותהליך טיפול עקרוני בתקלה. בניית תפישת שירות כוללת והטמעת התפישה לכל אורך שרשרת האספקה
ליווי וייעוץ ניהול תפעולי ואסטרטגי לצורך התייעלות כוללת של תהליכי הייצור התפעול והמטה – הטמעת lean מתקדם בשני מפעלי החברה: אלקטרוניקה ועיבוד שבבי ניסיון בניתוח יישום והטמעת תהליכים לניהול ממשקים מערכים לוגיסטיקה ואחזקה * שיפור הממשקים בין מחלקות הייצור והמחסנים * הטמעת 5S בקווי הייצור והבאת המכונות למצב 0 (day 1 של המכונה כבראשית דרכה) *cבחינת TAKT יצורי נדרש, בחינת צווארי הבקבוק לעמידה ב TAKT בחינת מערכות המידע בארגון, בחינת LAYOUT למערך האחסנה שיפור והתייעלות בתהליכי עבודה וממשקים
מתן שירותי תעישה וניהול – זכייה במכרז יועצים לניהולבמסגרת התהליך ליווי הקמת מרכזי ועדות רפואיות בהובלת המשנה למנכל המוסד לביטוח לאומי- תכנון ואפיון תהליכי העבודה, תקינה, מערכות מידע, עבודה בצוותים (רפואי, אדמיניסטרטיבי, לוגיסטי, מחשובי) לגיבוש תפיסת הפעלה ואפיון מפורט, כולל גיבוש מדדים. הובלת צוותי חשיבה בראשות סמנכ"לי הארגון, במטרה לשפר את זמני התגובה והשירות למבוטחים, תוך שימור רמת המקצועיות ואיכות התהליך. כתיבה ותיקוף של כלל הגדרות התפקידים במוסד לביטוח לאומי בטרם פרסומם במכרז. ליווי כתיבת מכרזים שונים עבור יחידות המוסד לביטוח לאומי כולל מכרז ייעוץ פנסיוני, מכרז לספק חניות, מכרז להפקת עיתון ועוד. כולל אפיון תהליכי עבודה, זמנים ועוד. ביצוע ניתוח דו"ח כלכלי לקביעת גובה התשלום האופטימלי של המוסד לארגונים וחברות, כולל השוואת דוחות חשבונאיים של חברות בענף וגיבוש המלצות.
מתן שירותי ייעוץ ארגוני, אסטרטגי וניהולי בחינה וגיבוש תוכנית התייעלות כוללת ומפורטת לקבוצת פז כולל מדדים עסקיים , בחינת מבנה ארגוני שיפור שיפוטת ותהליכי עבודה ופוטנציאל חסכון לארגון, ניתוח תהליכי עבודה והגדרת תפיסת הפעלה מיטבית – הגדרת הפוטנציאל לחסכון כספי בטווח הקצר והבינוני בהוצאות מטה הקבוצה ומטה החברות הבנות. זיהוי פערים ואתגרים במבנה הארגוני הקיים של החברה גיבוש תכנית יישומית של מימוש פוטנציאל ההתייעלות. חיבור התהליך הארגוני לאסטרטגית קבוצת פז, החטיבות השונות והחברות הבנות בכלל הקבוצה. בחינה מפורטת של מרכיבים מרכזיים בעלויות הקבוצה, כגון שרשרת אספקה כלל ארגונית ועוד
ליווי תוכנית עסקית וארגונית למינהלת מעבר דרומה גיבוש אסטרטגיה ותפיסת הפעלה למערך מעבר דרומה הכולל עשרות בסיסים ויחידות ברחבי הארץ תוך גיבוש תפיסת הפעלה, הגדרת מוטת שליטה. הפרויקט כלל אסטרטגיה, תפיסה, מבנה, תהליכים וממשקים תומכים כולל ניהול שינוי ותןכנית מפורטת ליישום הכוללת בין השאר מיפוי וגיבוש מדדים בשיטת Balanced Scorecards ויישום תוכנית עבודה של המינהל. ליווי וייעוץ אסטרטגי ארגוני ותהליכי התייעלות ליחידות שונות בצה"ל וההן חיל אוויר, אטל, אכא וחיל הים.הגדרת תפיסות הפעלה ומוטת שליטה מטה-בסיס, יעוץ ארגוני ותהליכי, גיבוש מדדים בשיטת Balanced Scorecards, בכל בסיסי חיל האוויר והתייעלות היחידות תוך הגדלה של אחוז העמידה ביעד אסטרטגי מוביל של זמינות מטוסים והגדלת ההגנה על שמי מדינת ישראל. הפרויקט כלל בחינה ושינוי מערך שירותי הרפואה בצה"ל מחזון ויעוד ועד תפיסה וישום.הפרויקט הונחה על ידי המטכ"ל ובוצע מול יחידות רבות בשטח כולל פיילוט רוחבי בבסיסים חצרים וחצור ועוד.
שירותי ייעוץ ארגוני ואסטרטגי, ליווי תהליכים, גיבוש עסקיים ותפעוליים ושינויים ארגוניים, שיפור שיטות עבודה, הגדרת תפקידים ונהלי עבודה, תקינה ומדידות, אפיון מערכות מידע למרכז שרות לתושב סיוע בבניית תכניות עבודה שנתיות – בניית תכנית עבודה רוחבית בתחום השירות מיפוי כלל היחידות אשר נותנות שירות ברשות האוכלוסין. מיפוי השירותים הניתנים, ערוצי השירות בהם ניתנים, תכניות שיפור שירות שבוצעו ופערים קיימים וגיבוש תכנית עבודה בחינת מבנה ארגוני של יח' משנה - מרכז השירות והמידע – כולל בחינת הפעילות וגיבוש המלצות לייעול בהיבטי מבנה ארגוני, תהליכי עבודה ומערכות מידע סיוע בבניית תכניות עבודה שנתיות - יחידות סמנכ"ל - בחינת פעילות יחידות הסמנכ"ל וגיבוש תכנית עבודה שתהווה בסיס להבניית תשתיות, הגדרת SLA פנימי של האגף מול השטח והגדרת יעדים אגפיים בחינת מבנה ארגוני של יח' משנה- אגף משאבי אנוש – גיבוש המלצות לביזור סמכויות לאמרכלים, הגדרת מבנה ארגוני לאגף לאחר הביזור, הגדרת שגרות עבודה, הגדרות תפקיד, תהליכי בקרה וכלים תומכים הגדרת תהליך תכנון כ"א וליווי יישום בחינת מבנה ארגוני של יח' משנה- אגף רכש ולוגיסטיקה גיבוש מבנה ארגוני לרבות ממשקים ותיאורי תפקיד, הגדרת תהליך עבודה על פי תכנית רכש שנתית – הגדרת מנגנוני עבודה, שגרות ניהול, אבני דרך עיקריים, SLA פנימי וליווי יישום סיוע בביצוע בקרה חצי שנתית ושנתית כולל ישיבות עבודה עם הגורמים הרלוונטים במנהלים לעדכון סטטוס המשימות והפקת דוחות חצי שנתיים ושנתיים בחינת מבנה ארגוני של יח' משנה – לשכת מזרח ירושלים – בחינת מבנה ארגוני ותהליכי עבודה מרכזיים לשיפור השירות ללקוחות ויעילות העבודה
מתן שירותי ייעוץ ובצוע מחקרים בנושאי הנדסת תעשיה וניהול- הכנת תוכנית התייעלות כוללת למערך התפעול הייצור והשיווק בחברה. הטמעת תרבות ניהול רזה כוללת, כולל כלים, מובילים, אירועים, שיטות בקרה ומדידה, התאמת הכלים לארגון ועוד. שיפור ואפיון תהליכי עבודה , בחינת מעך ניהול פרויקטים , בחינת מערכות המידע בארגון והמלצות על מערכת מיטבית, קביעת זמני תקן וזמני כא, בנייית מערך שכר עידוד לטכנאים, כתיבת נהלי עבודה מותאמים לתהליך החדש. ליווי המנכל והבעלים התהליך השינוי.סדנאות והכשרות ייעודיות.
מתן שירותי ייעוץ ארגוני ואסטרטגי, ליווי תהליכים ושינויים ארגוניים בניית תפיסת הפעלה לעולמות השירות, הלוגיסטיקה, מש"א, רכש ועוד. הקמת מוקד טלפוני,הגדרת מבנה ארגוני במגוון יחידות, שיפור תהליכים כוללים בארגון. הפרויקט עסק במספר ערוצים: - גיבוש תפיסה להקמת המוקד הטלפוני וליווי הקמת המוקד - במסגרת הפרוייקט הוגדר המבנה הארגוני של המוקד, הוכנו הגדרות תפקיד לכל אחד מבעלי התפקידים במוקד, הוגדרו תהליכי עבודה מפורטים הן פנימיים והן אל מול יחידות המשרד, נבנה מערך מדידה ובקרה והוגדרו שגרות ניהול, בוצעה תקינה והערכה של היקפי פניות וסוגי פניות ועל בסיסם בוצעה הערכה של היקפי כ"א הנדרשים והוגדרו דרישות למערכת מידע שתתמוך בתהליכים. בסיום האיפיונים המפורטים בוצע ליווי של הקמת המוקד, יישום התהליכים והקמת מערכת המידע - ביצוע בחינות ארגוניות תפעוליות במגוון יחידות כגון: רוקחות, אמ"ר, רישוי מקצועות רפואיים, תכנון כ"א, משרד ראשי (מש"א, לוגיסטיקה ורכש) ועוד מתן המלצות למבנה ארגוני, לתהליכי עבודה משופרים, שגרות ניהול, מערך מדידה ובקרה, כתיבת מסמך אפיון מפורט למערכת CRM.
מתן שירותי ייעוץ ובצוע מחקרים בנושאי הנדסת תעשיה וניהול - במסגרת העבדוה בוצע אבחון ארגוני לתכנון תהליכי עבודה ובחינת הפוטנציאל העסקי בכניסה מסודרת למגזר הדתי– לאומי. במסגרת הפרויקט בוצעו אבחון ומיפוי המגזר, השוק, בחינת ממשקי מטה –קו ניתוח עיסוקים. ניתוח המתחרים והמגמות, מחקר שוק ,הגדרת האסטרטגיה המיטבית בנושא ופירוט האסטרטגיה הנבחרת לכדי תכנית עבודה הכוללת לו"ז ויעדים, הגדרת קווים מנחים לתהליך היישום הנדרש –High level Roadmap . בוצע ניתוח והמלצות להטמעת מבנה ותפיסת הפעלה מיטיבית. הגדרה מחדש של שיטות ואפיון תהלכי עבודה.
מתן שירותי ייעוץ הנדסת תעשיה וניהול ייעוץ ארגוני ואסטרטגי לתכנון תהליכי עבודה והתייעלות בתפיסת עבודה , ניתוח והמלצה על תפיסת הפעלה שירותי ייעוץ ארגוני בנושא בחינה ארגונית תפעולית ביחידות שונות וגיבוש תפישה, הטמעת עסקיים , איפיון תהליכים ותפקידים, הערכת כח אדם. תקינת כח אדם וזמני תקן.
ליווי במתן שירותי ייעוץ בתחומי הנדסת תעשיה וניהול (זכייה במכרז כחברת הנדסת תעו"נ שמלווה את העירייה בחומי האוש השונים) במסגת העבודה ליווי העיריה במספר פרויקטים שונים – במטרה לשיפור שיטות והתייעלות בתהליכי העבודה הקיימים פרויקט א' - שיפור תהליך רישוי עסקים – כולל הגדרת תפיסה ארגונית, מבנה ארגונית, הטמעת מדדי Balanced Scorecards, תהליכים ותקינה, ביצוע עבודות תכנון., ליווי ישום והטמעה כולל ניהול שינוי. פרויקט ב' - חטיבת התפעול – ביצוע סקירות ראשוניות וסקירות עומק, הגדרת תפיסת העבודה, תהליכים, כלי בקרה ומדידה כולל הטמעת מדדי Balanced Scorecards, רה-ארגון באגף שפ"ע, גיבוש מבנה ארגוני, שיפור תהליכי עבודה, סיוע בתהליכי בניית תכניות עבודה שנתיות וסיוע בתהליכי בקרה על תכניות עבודה פרויקט ג' – מחלקה משפטית – שיפור שיטות ופאיון תהלכי עבודה במחלקה , הגדרת תפקידים נהלים , כחלק מהפרויקטים בצענו אבחון מערכות המידע בארגון , תקינת כא ותקני זמן.
תכנית אסטרטגית אשר הביאה לשינוי תפישה בארגון, כולל תכנית מפורטת ליישום. מתן שירותי ייעוץ ארגוני ואסטרטגי, ליווי תהליכים ושינויים ארגוניים במסגרת העבודה בוצע: ליווי פרויקט שיפור שירות כלל ארגוני אשר בבסיסו תהליך אסטרטגי בו גובשה תפיסת שרות. מגוון פרויקטים בכיל' הכוללים הגדרת תפיסה BLUE SKY במפעלי ים המלח וכל מפעלי מוצרים תעשייתיים בעולם. התייעלות תפעולית - הגדלת תפוקות בארגון, שיפור מדדי יעילות,שימוש בכלי לין בכל הארגון,טיפול ברווחיות ואפקטיביות,התאמת הכלים לארגון והפיכת הכלים לתרבות בכל הפרויקטים בוצעה תקינה מדידת זמנים וחישובי משאבים נדרשים. הפרויקטים עסקו בגיבוש יעדים ואסטרטגיה, הגדרת תפישת הפעלה, מבנה ארגוני תומך ותכנית ליישום השינויים. העבודה כוללה סדנאות ניהול על פי מתודולוגיית BLUE SKY ומתודולוגית ZERO BASED BUDGET, ביצוע בנצ'מארק, תצפיות, קיום סיורים לימודיים במפעלי BEST PRACTICE בעולם, הקמת צוותי עבודה ייעודיים לאפיון מפורט ויישום. הפרויקטים נגעו בעולמות של ניהול פרויקטים, אחזקה, הפעלה, איכות הסביבה ובטיחות, מו"פ ואיכות, לוגיסטיקה וכן נושאים רוחביים כגון הסכמים מול ועדי עובדים, היסעים, מבנה משמרות וכו'. בעקבות הפרויקטים צומצמו משמעותית עלויות הייצור. ממשק ועבודה מול ועד העובדים. התמודדויות ניהול משברים. כימיקלים לישראל NBP- גיבוש יעדים ואסטרטגיה למפעל, הגדרת התפיסה, המבנה הארגוני התומך ובניית תכנית ליישום השינויים. בוצעה בחינה של המצב הקיים לאיתור מנופי שיפור והתייעלות, תוך בחינה של הסביבה העסקית והתחרותית של החברה. בנוסף, הובא benchmark ממפעלים כימיים בעולם של תפישות ומבנים נהוגים. נעשתה הגדרת חזון ויעדים ליחידות המרכזיות בארגון וגובשה תפיסה תפעולית וארגונית תומכת. הוגדרו הפערים בין התפיסה למצב הקיים כולל גיבוש תכנית לסגירת הפערים.
מתן שירותי ייעוץ בתחומי הנדסת תעשיה וניהול ליווי להקמתם של מרכזי המידע והמחקר בנגב ובגליל אשר עתידים לפעול תחת הרשויות, תכנון תהליכי ושיטות העבודה במרכזים, הכנת אפיון להקמה והפעלה של מרכזי המידע והמחקר, לווי הכנת המכרזים להפעלת המרכזים ובחירת הספקים לווי הפעלת המרכזים ביצוע סקירות ראשוניות וסקירות עומק עבור הקמת מרכזי מידע ומחקר חדשניים, בחינת של אופן הפעלת המרכזים ואפיון תהליכים במרכזים החדשים, בחינת מרכיבי התפעול השונים, תהליכים עסקיים וממשקים, משאבים, ספקים, מערכות המידע, מאגרי מידע, אתר, אסטרטגיית השיווק והפרסום, מערכי הכשרה והדרכה - נותחו אתגרים עימם התמודד המפעיל וצרכים עתידיים ביצוע עבודות תכנון נקודתי גובשה תכנית עבודה והמלצות לאופן הפעלת המרכזים הכנת מסמך רקע לעבודה ומתווה מוצע להפעלת המכרזים ברמת מפרט שירותים כולל הערכת עלויות להקמה, גאנט עבודה, ליווי והדרכה בשלבי הקמת המרכזים
ליווי אסטרטגי ותכנון תוכניות עבודה- ליווי רחב היקף של משרד הפנים הממוקד בהתייעלות ושיפור מיצוב המשרד וכולל את הפרויקטים הבאים: גיבוש אסטרטגיה ומיתוג למשרד . מטרת האסטרטגיה לשפר את מיצוב המשרד וממוקדת בחדשנות ושיפור השירות לתושבים. בנוסף ביצוע מגוון פרוייקטי quick wins אשר מטרתם לייעל משמעותית ובאופן מהיר את פעילות המשרד. הפרויקטים מבוצעים במגוון אגפים: אגף מנויים, ארנונה, מענקי פיתוח ועוד. פרויקט רחב לגיבוש תפיסת הפעלה למפעמים, כולל מבנה ארגוני תומך, הגדרות תפקיד, ממשקים ועוד, פרויקט באגף תאגידים שמטרתו גיבוש והגדרת תפישת הרגולציה והאסטרטגיה הנוגעת לפעילות התאגידים העירוניים בשלטון המקומי. תקינת כל אגפי המשרד , בחינה ארגונית ותפיסת הפעלה לתאגידים עירוניים, מיפוי מערכת הבחירות הארצית והקמת מינהלת בחירות שתשפר ותייעל את מערך הבחירות מבחינת תהליכי עבודה, ממשקים ולוחות זמנים. ניהול פרויקט צערכת הבחירות אפיון כל מערכת המידע במשרד ואגפיו תכנון ופנקציולי למשרד.
מתן שירותי ייעוץ ארגוני ואסטרטגי בתחומי האוש והנדסת תעונ מטרת העבודה הנה הטמעת מערך מדדים לנמל אשדוד בשיטת Balance Scorecard: ליווי בתיקוף מטרות ויעדים ארגוניים בסדנת מנהלים. הגדרת מטרות חטיבתיות, גיבוש מערך מדדים מותאם לכל חטיבה. ליווי הטמעת המדדים בשגרות ניהוליות תומכות. שיפור שיטות ותהליכי עבודה
מתן שירותי ייעוץ בתחומיהנדסת תעונ – וסקרים , במהלך הפרויקט בוצע אבחון ארגוני ותפעולי בחינת מערך תומך מכירות וממשקים עיקריים מול היצוא והיבוא על מנת לשפר תהליכים, ממשקים ורמות השירות בכדי לעמוד ביעדים העסקיים של אזור ישראל הגדרת תהלכיים לשיפור שיטות עבודה , נהלי עבודה בחינת מבנה ארגוני ותפיסת הפעלה פינוי זמן תפעולי של אנשי המכירות התייעלות המערך התומך במכירות שיפור תהליכי עבודה, ובקרה-שיפור תהליך העברת המידע בין המכירות לתפעולהעברת התמחור ללקוח בשלב ה- Copy for testing צמצום נקודות הממשק של הלקוח הקמת מערך מדידה ובקרה – הגדרת מערך מדידה ובקרה המאחד בין מדדי תפוקות ומדדי תשומות הבניית שגרות התומכות בשיפור מתמיד 3. התאמת מבנה ארגוני-התאמת המבנה הארגוני למטרות הארגון 1.מיקוד בלקוחות לצורך שיפור השירות והגדלת המכירות 2. צמצום הממשקים 3. שיפור היעילות
מתן שירותי הנדסת תעונ – הפרויקט כלל בחינה ארגונית לשם גיבוש חלופות למבנה ארגוני קיים , בהתאם לפרמטרים הרלוונטיים לאגף ףנכתבן KPIS אשר יתאימו לתוכניות העבודה של האגף וצרכיו השונים לשיפור שיטות עבודה והתייעלות.
שיפור וייעול מערך הייצור והתפעול, להקטנת פחתים והגדלת תפוקות המערך. שינוי מבנה ארגוני והגדרת תפקיד חד-ערכי לכל פונקציה. הקמת גוף תפ”י מרכזי לתכנון כלל פעילויות הייצור, כולל בקרה באמצעות מדדי ביצוע (KPI). יישום 5S במחלקות הייצור השונות. ארגון מחדש של אמצעי ייצור לצורך צמצום השינוע והניטול. יישום שיטת קנבאן למלאי בתהליך להקטנת משך הכנת קיט. מחלקת אחזקה- מעבר מאחזקת שבר לאחזקה מונעת/מתוכננת. הטמעת בקרת איכות במקור (Source Inspection) משולבת נוהך ויזואלי בכל שלבי תהליך הייצור. הישגי הפרויקט: הגדלת תפוקות. קיצור משך הטיפול בהזמנת לקוח. הקטנת עלויות אי-איכות.
לסטופיל מתמחה בייצור יריעות פלסטיות גמישות לאריזה בעיקר לתעשיות המזון. מטרת הפרויקט: שיפור וייעול מערך האקסטרוזיה להקטנת פחתים והגדלת תפוקות המערך. תכנון ובניית כלי מחשובי להפקת תכנית עבודה חודשית, תוך התחשבות באילוצי ייצור שונים. תוצרי יישום המודל: – צמצום מספר ה- Setups הגורמים לפחת גבוה. – התייעלות בכח אדם. – תחזית ייצור רבעונית המשמשת כבסיס להסכם מסגרת מול ספקי חומרי הגלם (מו”מ להורדת עלויות). – הקטנת רמות מלאי חומרי גלם. – תכנון זמנים עבור טיפולי אחזקה יזומים ופיתוחים הנדסיים. תכנון ויישום מודל תגמול מחלקתי מבוסס תפוקה ואיכות. הישגי הפרויקט: שיפור מדד OEE במחלקת אקסטרוזיה. מדד OEE מהווה את היחס בין כמות מוצר תקין שיוצר לעומת הכמות הכוללת שניתן היה לייצר באותו פרק זמן.
לורדן מייצרת מחליפי חום במגוון סוגים לתעשייה. מטרת הפרויקט: הגדלת תפוקות הייצור במפעל * זיהוי גורמי הבזבוז. * בניית מודל DFT המאפשר עבודה ב-Flow. בניית מערך לייצור מוצרים תוך כדי תנועה. בניית תחנות עבודה ארגונומיות. צמצום תהליכי העבודה לייצור המוצר. הישגי הפרויקט: הקטנת שטח העבודה למחלקות צמצום כ”א במערך ההרכבה והעלאת קצב העבודה.