המגזר הציבורי, בישראל ובכלל המדינות המערביות, עובר בשנים האחרונות תמורות ותהפוכות רבות: עלייה מתמדת בדרישה הציבורית לקבלת שירותים יעילים, הרחבת סל השירותים שמספקת המדינה לאזרחיה, גיוון והתאמת הערוצים בהם ניתנים השירותים, ועוד.
שינויים אלה מהווים רק חלק מהאתגרים העומדים בפני ארגונים ומערכות ציבוריות. פעמים רבות, המציאות התקציבית מכתיבה צמצומים והתייעלות – בעוד שהציבור רוצה לקבל יותר, בפחות. מציאות זו, בה נדרשת העמקת השירותים הציבוריים ואיכותם תוך צמצום משאבים ותשומות, מחייבת גופים ציבורים לאמץ דרכי פעולה ואסטרטגיות שאפיינו עד לא מזמן רק את המגזר הפרטי.
הדבר מעלה שאלות – האם משרד ממשלתי יכול לנהוג כחברה עסקית לכל דבר? כיצד אפשר לייצר אסטרטגיה ארגונית ארוכת טווח, במציאות בה הנהלת המשרד מתחלפת בכל מערכת בחירות? איך ארגונים מגיעים לכדי להתייעלות ארגונית, כשתהליכים מרכזיים נגזרים לעיתים מתוקף החוק, ואינם ניתנים לשינוי?
התשובות לשאלות אלו ואחרות הן הבסיס להבנת המגבלות, האתגרים והתאמת הכלים הנדרשים לצורך קידום ושיפור גופים ממשלתיים.
בשנים האחרונות Tefen שמה לעצמה למטרה להעמיק את פעילותה במגזר הציבורי, תוך התמקדות בכלל הרבדים הציבוריים: משרדי ממשלה, רשויות מוניציפליות, חברות ממשלתיות, ועוד. Tefen מובילה בגופים אלו פרויקטים בתחומי האסטרטגיה, ארגון ושיטות, בחינת מבנה ארגוני, ועוד; כל זאת תוך ליווי המנכ"לים השונים בקבלת ההחלטות.
אנו אף מסייעים בתפעול ובחידוש יחידות שונות בארגונים, ובהקמה של יחידות חדשות ומוקדי שירות טלפוניים – תוך ליוויים משלב הגיבוש, תפיסת מהותם ועד הקמתם.
עבודתנו במגזר הציבורי מתבצעת תוך מיקוד בלקוח, בצרכיו ומטרותיו הנוכחיות והעתידיות. כל זאת תוך שימוש במתודולוגיות ובכלים היישומיים, המתאימים באופן ממוקד ללקוח ולמטרותיו: מ-360 מעלות של משרד ממשלתי, אבחון בליץ', שימוש בכלים מתקדמים (כמו BI ובניית Dashboard אינטראקטיבי), ועד למשפך מעגל התכנון הממשלתי. בנוסף, תפן נמצאת במאגר משרדי הממשלה של מכרז מממ 2014.
בניית תכנית אסטרטגית ארוכת טווח
Tefen מתמחה בבניית תכנית אסטרטגית ארוכת טווח המתווה את מדיניות המשרד לטווח של שנים, ומהווה בסיס לפעילות המשרדית. בניית התוכנית מתבצעת תוך ניתוח מקיף של נתונים בארץ ובעולם (ובתוך כך גם מדינות OECD והגופים המקבילים במדינות אלו). נתונים אלה משמשים בסיס לתכנית האסטרטגית.
סיוע בתהליכי בקרה על תכנית העבודה
אנו מסייעים באיסוף הנתונים ובניתוח עמידת המשרד ביעדיו באופן רבעוני. הסיוע אף מתמקד בהפקת לקחים במשרד באמצעות ניתוח מקרי בוחן אינדוקטיביים, ואף הצבעה על שיפור נדרש תוך הפקת לקחים תקופתיים לעבודת המשרד.
הערכת מצב משרדית כוללת
Tefen בונה ומנהלת תהליך לגיבוש של הערכת מצב כוללת, תוך גיבוש הערכת מצב מערכתית, בחינה של סדרי העדיפויות המשרדיים, קביעת מטרות ארוכות טווח למשרד, קביעת כיווני השינוי תוך התייחסות למשאבים.
ליווי אישי
אנו מעניקים ליווי אישי למנהלים הבכירים במשרד, באמצעות סדרה של מפגשים אשר יבטיחו שיפור ההלימה בין תפקוד העובד לתוכנית העבודה המשרדית והגברת השייכות לתהליך התכנון המשרדי.
Tefen מציעה תהליכי ייעוץ וליווי של תהליכי שינוי ארגוני כחלק מהתארגנות לצמיחה באגפיה השונים של החברה. כל זאת תוך:
• שיפור תהליכי שירות פנימיים, ממשקים פנימיים ושגרות ניהול
• התאמה והטמעה של תהליכים, מתודולוגיות ו-Best Practice לתחומי משאבי אנוש שונים
כלל התהליכים מתבצעים בליווי ותמיכה בתהליכי השינוי, מבחינה לוגיסטית, ארגונית וליווי מנהלים בדרגים שונים.
ארגון ושיטות
Tefen מעניקה תמיכה מקצועית בתחומי האו"ש (ארגון ושיטות) השונים, בדגש על השירותים הבאים:
• בחינה, אפיון, שיפור והטמעה של תהליכים ארגוניים ושיטות עבודה
• בחינת מבנים ארגוניים, ממשקים ותהליכי עבודה על בסיס איסוף וניתוח נתונים כמותיים ואיכותיים וביצוע Benchmark
• תהליכי שיפור יעילות, תכנון ותזמון של משאבים שונים בדגש על תכנון ותקנון כוח אדם, מיפוי קיבולת כולל ומידול קיבולת לטווח קצר ולטווח ארוך
• טיפול ממוקד בתחום ההקמה והתפעול של מוקדי שירות-אפיון, הגדרה והטמעת תהליכי עבודה הן למול "לקוחות" והן לניהול, מדידה ובקרה של המוקד, כתיבת תסריטי שיחה ושיבוץ נציגים
• גיבוש מדדי ביצוע KPI
• ועוד
1. חקר וניתוח המצב הקיים של היחידה הנבחנת, תוך בחינה של המבנה הארגוני, תהליכי ושיטות העבודה, עומסים ויעילות, רמת שירות, מערכות תומכות, תרבות ו"אקלים ארגוני", ועוד
2. גיבוש משמעויות והמלצות לשיפור, כדי לשפר את הפערים שצפו במהלך חקר וניתוח המצב הקיים – תוך ראייה ממוקדת ורחבה כאחד
3. יישום – ליווי והטמעת השיטות והתהליכים שהומלצו ואושרו
4. בקרה, מדידה והערכה – בחינת המדידה ותוצאות המדדים תוך משוב מקצועי המשקף את השגת המטרות והיעדים שהוגדרו