מצוינות ארגונית מהווה ערך יסוד מוביל אשר נדרש לפעול כל ארגון המבקש להבטיח את הצלחתו וקיימו לאורך זמן. רק פלטפורמה ארגונית ותפעולית חזקה יציבה ורזה יכולה לתמוך באסטרטגיה למצויינות ובסופו של דבר לרווחים. ההבדל בין הצלחה לכישלון קשור ישירות ליכולות הליבה של החברה. קידום המצוינות מבטא חתירה מתמדת למימוש הפוטנציאל הארגוני, תוך הצבת רף עולה של סטנדרטים וציפיות עסקיות וכן אתגרים חיצוניים ופנימיים, ואילוצים שמציבה הסביבה בימים אלו של חוסר ודאות כלכלי וחברתי, חברות בכל המגזרים והתעשיות חשופים לשינויים גדולים. על מנת להשתפר ולנהל באופן יעיל את השינויים, חברות צריכות להסתכל פנימה בכדי להפוך לרזים, גמישים ולפתח את היכולת להגיב במהירות.
תחומי ההתמחות של Tefen בתחום המצויינות הארגונית:
ארגון הנו גוף בעל מטרה הנדרש להתמודד עם אתגרים חיצוניים ופנימיים במסגרת התהליך להשגת יעדיו. קיים היזון בין אופן ההתמודדות עם האתגרים החיצוניים והפנימיים, ולפיכך ישנה חשיבות גבוהה להתמודדות מוצלחת עם כל אחד מאלה. ארגון ושיטות מהווים את "סל הכלים" להתמודדות עם אתגרים פנימיים בארגון, ובכלל זה ייעול תהליכים בארגון, הגדרת סמכויות ותחומי אחריות ברורים, הטמעת מערכת משובים ותגמולי עובדים באופן העולה בקנה אחד עם מטרות הארגון כמו גם עם מסגרתו התקציבית. הגדרת תפקידים וממשקים ותקינת כח. על מנת לייצר שיפור תהליכים בארגון, נדרש הארגון לבצע שינוי. מעלה מרכזית בשיפור התהליכים טמונה בכך שנעשה שימוש בבסיס הארגוני הקיים. בין אם מדובר בשינוי עמוק ורחב ובין אם בשינוי מתון, הבסיס לשינוי הינו המבנה, מערכות היחסים והפונקציות המקצועיות הקיימות בארגון. כל אלו מהווים את התשתית לתהליך ההתייעלות. בכך, נעשית התאמה בין המצב הארגוני הקיים לבין המקום אליו שואף הארגון להגיע, ולא ליצירת פתרון יש מאין. קבוצת Tefen עוסקת שנים רבות במתן ייעוץ בתחום ארגון ושיטות ובפיתוח מגוון מתודולוגיות מוכחות המסייעות לארגונים לשיפור מתמיד. ככלל, תהליך של ארגון ושיטות עפ"י תפישת Tefen כולל מספר שלבים – החל ממיפוי המצב הקיים, תעדוף תהליכים לשיפור ואפיונם, דרך בחינת ההשפעה על תהליכים משיקים, כימות פוטנציאל לשיפור, הגדרת חלופות והשוואה ביניהן, וכלה ביישום ובמדידה ובקרה. המתודולוגיה המרכזית בה נעשה שימוש הנה מתודולוגיית ה-LEAN, ניהול רזה. מהותה הנה צמצום בזבוז הנובע מתהליכים שאינם יעילים דיים, תוך מיצוי מתן הערך ללקוח. שימוש בייעוץ סדור כמפורט מעלה, תוך שילוב הערך המוסף הטמון במתודולוגיית LEAN, מבטיחים מענה אופטימלי לפערים ארגוניים בתחום הארגון והשיטות.
ייעוץ ארגוני מתחיל ביצירת אסטרטגיית משאבי אנוש המתיישרת עם האסטרטגיה העסקית של הארגון. בתכנון ארגוני אנו מביאים ללקוחותינו את ה- best practice האחרונים בתחום על מנת לקבוע את המבנה הארגוני, להגדיר תפקידים ותחומי אחריות עבור כל משרה, לתכנון מסלולי קריירה או לבצע ניתוח עיסוקים בארגון.
העולם של היום, בו כל לקוח הוא ערוץ מדיה בפני עצמו, מכיל המון אתגרים והזדמנויות. קול הלקוח הפך את השירות לנושא מרכזי בארגון שלא פעם מגיע עד לשולחנו של המנכ"ל. ההתמודדות עם הצרכן החדש דורשת בחינה מחודשת של אסטרטגית השירות של הארגון והבנה ששירות לקוחות כבר אינו מותרות אלא הכרח.