השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם

    צור קשר

    צור קשר

    חיסכון בעלויות אחסון – סוף מעשה בתכנון תחילה

    רקע:

    HP Indigo הינו ארגון המתכנן ומייצר מכונות דפוס דיגיטליות צבעוניות וממוקם בפארק המדע בנס ציונה. בתקופה האחרונה חלה עליית מחירים ניכרת בשכירת מבנים לאחסון באזור פארק המדע. מספר חודשים לפני תום תקופת השכירות הוחלט על בחינת חלופות לצמצום אחזקת המחסן ברחובות.

    תיאור המחסן:

    שטח המחסן 1700 מ”ר על פני שתי קומות. פריטים מאוחסנים: נייר, חו”ג לייצור, חו”ג לבדיקות, חלקי מכונות ישנות, ציוד משרדי, ארכיון ועוד שלל פריטים.

    הפרויקט בוצע בשלושה שלבים:

    א. אבחון, בחינת חלופות ובחירת אלטרנטיבה.

    ב. בחירת מחסן, תכנון מפורט.

    ג. התאמת המבנה העברה ומסירת מחסן מאוכלס.

    שלב א’- אבחון, בחינת חלופות ובחירת אלטרנטיבה

    בוצע מיון וניתוח כל פריטי המחסן ולהלן מצאי האבחון:

    – נצילות השטח גבוהה ונצילות הנפח נמוכה – פריטים אוחסנו במעברים וחלק ניכר מהמחסן אינו היה ממודף כלל.

    – מלאי רב שאינו בשימוש.

    – עלות האחסון של מוצרים רבים גבוהה מעלותם בפועל.

    – אין בקרה ומעקב על המלאים והנפחים.

    – מעברים חסומים.

    – אין הגדרת אזורי אחסון עפ”י משפחות הפריטים.

    נבחנו מספר חלופות:

    – צמצום שטח המחסן תוך פינוי פריטים מיותרים והשלמת מידוף בכל המחסן.

    – מעבר למחסן באתר חדש.

    – העברת פעילות האחסון לקבלן חיצוני.

    לכל אחת מהחלופות בוצע אומדן עלויות ולו”ז משוער.

    החלופה שנבחרה הינה מעבר למחסן חדש .

    שלב ב’– בחירת מחסן, תכנון מפורט

    על איפיוני דרישות המחסן מבחינת שטח / נפח, תשתיות נדרשות, נגישות, מיקום ועוד הופעלו כל הקשרים באזור ע”מ לאתר מחסן מתאים כאשר על קו הסיום עמדו שניים. האחד באזור התעשייה כנות והשני בבאר טוביה ובסופו של דבר גבר המחיר על המרחק ונבחר המחסן בבאר טוביה בשטח של 850 מ”ר(בדיוק חצי מהקיים) ובגובה של כ 4.5 מ’.

    במקביל לאיתור המחסן בוצע מיפוי מדויק של הפריטים במחסן והתקיימו דיונים ארוכים בכדי להחליט מה גורל כל אחד מהמשטחים: עובר למחסן החדש, נמכר, נזרק או עובר למחסן אחר.

    התכנון המפורט החל עם החתימה על חוזה השכירות והוגדרו בו אזורי האחסון השונים, שיטות האחסון, אופן השינוע, מעברים, מע’ מיזוג אוויר, מע’ חשמל תקשורת ומתח נמוך.

    שלב ג’– התאמת המבנה, העברה ומסירת מחסן מאוכלס

    בסיום התכנון המפורט יצאו מכרזים לקבלנים ולספקים השונים, ולאחר מו”מ מהיר יצאנו לעבודות ההריסה בינוי ושיפוץ שבסיומן הותקנו מערכות החשמל, תקשורת, מתח נמוך והועתקה מע’ המיזוג אוויר ועוד.

    במקביל לעבודות אלו יצא מכרז להובלת התכולה והמידוף מהמחסנים ברחובות למחסן החדש.

    התקנת המידוף וההובלה- המידוף הותקן בשלבים כיוון שחלקו נמצא במחסן ברחובות, פעולה זו תוכננה בקפידה בכדי שהמשטחים יפרקו בניטול אחד למקומם הסופי ולכן בשלב ראשון הותקנו המדפים החדשים והעברת הציוד החלה למדפים אלו כאשר במקביל מפרקים את המדפים הפנויים ברחובות ומתקינים אותם בבאר טוביה.

    לפינוי המחסן ברחובות הוגדרו ארבעה ימי עבודה מאומצים הכוללים: פירוק והרכבת המידוף, טעינת ופריקת מעל ל- 80 משאיות וסידור המשטחים במקומם הסופי.

    עם מסירת המפתח ל-HP הועבר נוהל עבודה במחסן הכולל את תהליך קליטת וניפוק משטחים/ פריטים, אופן ניהול המלאי ותנאי האחסון.

    אתגרי הפרויקט-

    1. לו”ז – לוחות הזמנים שנותרו מרגע קבלת המפתח בבאר טוביה ועד למועד פינוי המחסן ברחובות הינם 12 ימי עבודה שבהם עבדו במקביל קבלני הריסה, בינוי, חשמל, מיזוג אוויר, מתח נמוך, התקנת מידוף חדש וישן וכמובן הובלת הציוד.

    2. מידוף– התבססנו על כ 50% מהמידוף הקיים ברחובות ולכן היה צורך לתכנן ולתזמן את המשטחים שעוברים וכן במקביל, פירוק והרכבת המידוף וכל זאת על מנת להימנע מניטול כפול של משטחים.

    3. ריבוי משתמשים במחסן– למשטחים המאוחסנים היו כ 60 בעלים ונדרשנו להגיע לכל אחד ע”מ להחליט האם הציוד עובר למחסן החדש, נמכר או נזרק.

    4. פריטי האחסון מגוונים כגון: חומרים כימיים, אחסון הנייר הדורש טמפרטורה קבועה לאורך כל השנה, מכונות ישנות ובגדלים ומשקלים חריגים ועוד. כל פריט חריג דורש פתרון ייחודי .

    לסיכום: לפרויקט הוגדר לו”ז קצר מאוד, תקציב דל ויעד חסכון גבוה. יעדים אלה הושגו בזכות שיתוף הפעולה חוצה ארגון החל מהנהלת HP Indigo ועד אחרון המשתמשים במחסן.

    יעד החיסכון השנתי שהושג במעבר הינו מעל 600,000 ₪.

    * נצילות שטח – מדד לבחינת השטח התפוס ע”י פריטים מאוחסנים אל מול שטח המחסן.

    * נצילות נפחית – מדד לבחינת הנפח התפוס מול פוטנציאל האחסון.

    * פוטנציאל האחסון – הנפח התאורטי בו ניתן להשתמש במחסן לאחר הפחתת גובה הספרינקלרים, תאורה ומרווחי בטיחות.

    מיקי זוהר, מנהל פרויקטים

    דילוג לתוכן